Jūs lankotės egzistuojančiame unikalaus turinio tinklalapyje. Skaitykite, jeigu neskaityti negalite.

2015 m. kovo 26 d.

Barbora ir Fresh Market – kasdienės duonos pristatymas į namus

Šiais laikais, kai net Dievas gali būti elektroninis, bulves, duoną, pieną ir visokius kitokius sunkiasvorius kasdieninio suvalgymo maistus iš parduotuvių tebetempia tik tam tikrų kategorijų žmonės. Pirmiausiai, tai ta didžioji dalis nuskriaustųjų, kurie negyvena Vilniuje ar jo rajone, t. y. tie, kurie gyvena ten, kur Barbora ir Fresh Market nevažiuoja. (Žinoma, kad tokie užribio gyventojai sugalvoja visą duobę priežasčių, kodėl maisto pristatymo paslaugos į namus jiems nereikia. Jie sako, kad, jeigu tokia paslauga būtų, jie vis tiek ja nesinaudotų, nes jiems ir taip gerai. Iš tiesų, jie pavydi milijonais pilkų atspalvių, tačiau tai yra jų problema ir galvos bėda.)

Į užribius daug kas ateina logiškai vėliau. Čia nenagrinėsiu to priežasčių, neieškosiu kaltų, tiesiog palinkėsiu, kad elektroninė prekyba kasdieninio vartojimo prekėmis (t. y. ikrais ir šampanu) kuo greičiau negrįžtamai apraizgytų visą Lietuvą, visas tolimiausias jos pakrūmes ir negyvenamus klonius. Apraizgytų taip, kad net višta iš Užlieknės kaimo turėtų galimybę užsisakyti kiaušinių. Nesvarbu, kad šia galimybe ji niekada nepasinaudotų.

Pas kitus parduotuvės gali ateiti, jeigu jie neateina į parduotuves, tačiau ne visi tokia galimybe naudojasi. Reikia suprasti senolius, kuriems elektroninė prekyba skamba kaip Dvidešimt tūkstančių mylių po vandeniu. Jie užplūsta paštus pensijų išmokėjimo dienomis, jie sudaro septynmyles nejudančias eiles norėdami sumokėti komunalinius mokesčius, jie nemoka rašyti SMS žinučių, jiems nereikia išmaniųjų telefonų, silkę jie perka turguose ir arbatos pakelį užpliko po kelis kartus. Taip yra. Ir tai yra nepakeičiama. Bandau įsivaizduoti save po pusės amžiaus, kai mano anūkai skraidys į Marsą pasitoosinti. Visai gali būti, kad man ir Žemėje bus gerai.

Kiti, kuriems visur apsireiškia vagys ir plėšikai, elektroninėse parduotuvėse maisto neperka todėl, kad jiems įkiš praplautą faršą, atveš sugedusios varškės, nusuks kelis gramus nuo apvytusio kopūsto, kuris nebus toks, kaip parduotuvėje. Tokiems reikia viską patiems pačiupinėti, viską patikrinti, pasverti, pamatuoti, visus apšaukti ir apskųsti aukščiausiosioms instancijoms. Į parduotuves jie žygiuoja kaip į kovą, jose terorizuoja salės darbuotojus ir kasininkes, prašo pakviesti vedėją pasiaiškinti, kodėl šviežesnis pienas yra nukištas į toliausią lentynos kampą arba, kur dingo tos dešrytės, kurios buvo tokios skanios, o dabar jų nebeužveža. Neduok Dieve, jų neatsiprašysi už tai, ko nepadarei. Tada tie iš jų, kurie moka naudotis kompiuteriu ir turi internetą, savo piktomis klejonėmis aptapšnos visus skundų portalus, prirašys raštų ir reikalaus, kad kraujas būtų pralietas.

Dar būna tokių, kuriems apsipirkimas yra malonumas ir todėl jie su šypsena, kaip į šventę, keliauja pirkti. Dažniausiai tai būna visokios mergytės ir moterytės, kurios dvigubai džiaugtųsi, jeigu kasoje išduotas čekis būtų rūžavas. Jos, stumdydamos vežimėlius su jorkiukais tašytėse, kaifuoja nuo apsipirkimo malonumo, perka kremukus, skaito straipsniukus apie kažkokias shopping‘o terapijas. Kasdienis maisto produktų pirkimas man nėra nei malonumas, nei terapija, aš šito džiaugsmo nesuprantu ir tebūnie jis lieka man paslaptimi. Kelis kartus per savaitę į vežimėlį krauti daržoves, pieną, mėsą, stovėti kasoje ir viską tįsti namo – toks pats malonumas, kaip ir išsivalyti dantis, t. y. joks. Yra dalykų, kuriuos tiesiog darai. Nes reikia.

Barbora ir Fresh Market smarkiai sumažino mano važiavimų į parduotuvę skaičių. Štai čia prasideda mano džiaugsmas dėl sutaupyto laiko ir galimybės nedaryti to, ko daryti nenori, bet reikia. Galiu gurkšnoti kavą tingią šeštadienio popietę ar užsiimti kitais dalykais, kol maistas bus surinktas ir pristatytas į namus (galėtų dar ir į šaldytuvą viską sukrauti, bet tiek jau to).

Apie šiuos du tiekėjus kalbu todėl, kad daugiau lygiaverčių alternatyvų kol kas nėra. Barborą ir Fresh Market galime lyginti, dėlioti jų pliusus ir minusus, tačiau aš renkuosi abi parduotuves, priklausomai nuo poreikio ir nuotaikos (dėl pastarosios dažniau).

Barbora – gimtojo kapitalo parduotuvė, Maximos tarnaitė, pirkimo–pardavimo taisyklėse įvardinta kaip Maximos (kuri yra pardavėja) tarpininkė (vaikystėje tarp daugybės barbių turėjau vieną lietuvišką Barborą, savo grožiu nenusileidžiančią pirmosioms). Su Fresh Market kapitalo kilme yra sudėtingiau. Turi ieškoti galų Kipre, Baltarusijoje ar dar velniai žino kur, nes tokių duomenų pardavėjas nusprendė neviešinti. Man tai nepatinka ir dėl to Fresh Market gauna pirmąjį minusą. Pirkdama prekes, noriu žinoti ne tik tai, ką perku, ne tik tai, kas yra gamintojas, bet ir pardavėją, kuris man tas prekes parduoda. Kodėl? Todėl, kad mano sąmoninga galva ant mano sąmoningų pečių verčia mane priimti sąmoningus sprendimus net ir sudarant kasdieninius, buitinius sandorius. Pirkdama nepolitikuoju, tačiau nenoriu remti, pavyzdžiui, politinėje arenoje agresyviai nusiteikusių šalių verslo. Todėl mano namuose nėra majskij arbatos, jokių siberica šampūnų, todėl Rusija turi vienu tanku mažiau, todėl ji yra pikta ir nugalima.

Už internetinės parduotuvės dizaino sprendimus ir apsipirkimo patogumą Barbora be konkurencijos gauna antrąjį pliusą. Akiai patraukli internetinė Barboros erdvė yra apgalvota, kaip ir Maximos prekės ženklas. Manote, kad pastarasis niekuo neypatingas? Tuomet klystate. Raudona ir mėlyna Maximos spalvos kala jums per galvą į sąmonę ir į pasąmonę taip, kad to net nesuprantate. Tikiu, kad prie šio prekės ženklo ir teisingo agresyvių spalvų pasirinkimo buvo rimtai padirbėta. Fresh Market parduotuvė internete, palyginus su ta, kur sumaniausi apsiperka pigiausiai (nelabai vykęs šūkis, sutikite), atrodo kaip vargana ir sukrypusi troba iš Bakalių kaimo, kur žodis estetika yra fantastika. Vizualizacijos sprendimas man primena prekybos tinklą, kuriame nesilankau. Be to, čia trūksta detalesnės prekių segmentacijos į grupes (dabar norint nusipirkti morką, reikia scrollinti per visą šviežių daržovių ir grybų asortimentą). Žinoma, galiu naudotis paieškos funkcija, bet čia aš esu vartotoja ir pirkėja, todėl nereikia man aiškinti, ką aš galiu ir kaip man patogiau. Dar vienas nesuprantamas Fresh Market sprendimas – prašymas pasirinkti pristatymo laiką iš karto prisijungus. Pirmiausiai leiskite pirkėjui išsirinkti prekes ir tik tuomet teiraukitės pristatymo laiko (gal ir susimokėti prieš perkant?). Tai yra elementari psichologija, todėl jums praverstų elementarūs reklamos ir vartotojų psichologijos specialistai.

Barbora valdo ir gauna trečiąjį pliusą. Už asortimentą. Palyginus su asortimentu, kuris internete buvo pas pačią mamą Maximą, yra kur tobulėti, tačiau įvartis į Fresh Market vartus yra sėkmingai įmuštas.

Kad nesusidarytų įspūdis, jog esu specialioji Maximos agentė, kuriai yra sumokėta, dedu minusą Barborai. Dar visai neseniai, kai mano galvoje gimė mintis parašyti šį tekstą, vaikų bičiulė alkoholiu internete dar neprekiavo. Dabar tokia galimybė yra. Tai nebuvo pavėluotas, o protingai išlauktas sprendimas ir reakcija į konkurento veiksmus rinkoje. Vis dėlto, pirkėjams laukti reikėjo ilgai. Alkoholio asortimentas neprilygsta siūlomam Fresh Market parduotuvėje, tačiau, manau, tai tik neilgo laiko klausimas. Mano mėgstamo konjako yra. Ir tai yra gerai.

Minusas Barborai už minimalaus prekių krepšelio sumą, kuri yra didesnė negu konkurento. Kai prireikia vos kelių prekių, pasirinkimo, kur pirkti, nelieka. Minusas Barborai už tai, kad neretai pristatytos ilgesnio tinkamumo vartoti termino prekės būna tokio trumpo suvartojimo termino, kad gabalą margarino turiu suvalgyti čia ir dabar. Norėjau įkalti dar vieną minusą už ne tokį lankstų pristatymo pasirinkimo laiką, bet jau spėjote operatyviai sureaguoti ir pristatymo laiką galima rinktis valandos intervalu. Todėl tą pasimetusį minusą skiriu Fresh Market. Už tai, kad jų asortimente yra alkoholio, kuris neša Ant bangos, o paskui – Krantai. Kodėl? Todėl, kad man tai nepatinka. Todėl, kad orientuojamasi į man nepriimtiną vartotojų segmentą. Tiesiog todėl, kad liko nepadėtas minusas, kurį reikėjo padėti.

Abiejose parduotuvėse trūksta komentavimo prie konkrečių prekių galimybės. Jeigu perku kilogramą porų, norėčiau paprašyti, kad atvežtumėte kelis mažesnius, ne vieną gigantišką. Jeigu perku gabalą jautienos, noriu turėti galimybę paprašyti jį sumalti.

Dar liko vienas nepadėtas pliusas. Skiriu jį žaliajai Fresh Market. Nepaisant to, kad jos vežėjai truputį pasilupę (tai kiaušinius sudaužo ir aš apsimetu, kad nepastebėjau (nes trylikta, nes penktadienis, nes kartais nereikia papildomų rūpesčių), tai rankinį stabdį pamiršta, tai šiaip kažkokie pasimetę), nepaisant visų trūkumų, vis dėlto ji atsirado. Ir tai yra gerai. Nes konkurencija vartotojui yra naudinga.

1 komentaras :

  1. Ši paslauga tikrai labai puiki, juolab kuomet neturime laiko stumdytis eilėse parduotuvėse. Iš tiesų dar neteko pasinaudoti galimybe užsisakyti maisto produktų su pristatymu į namus. Manau, greitu laiku pasiryšiu.

    AtsakytiPanaikinti